سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :4
کل بازدید :22333
تعداد کل یاداشته ها : 9
103/2/16
9:27 ص

هفته بزرگداشت مقام معلم بر فرهنگیان عزیز مبارک باد

مولاعلی آن گاه که من علمنی گفت تقریر نمود ارزش والای معلم
با گرامی داشت یاد و خاطره معلم شهید ،استاد مرتضی مطهری فرارسیدن این هفته بزرگ را به تمامی همکاران تبریک عرض می نماییم.

بزرگداشت مقام معلم

  امام خمینی (ره) :

نقش معلم در جامعه نقش انبیاست انبیاء هم معلم بشر هستند تمام ملت باید معلم باشند فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلّم.

  مقام معظم رهبری :

 دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ی ما را ترسیم می کند.

  آنجا که خط مقدم است و انسانها امانت. و مقام معلمی را این سَزَد که انسان امانت اوست آنجا که مهر با اشک درآمیزد پلک ها خم شود و هق هق سینه را شاهد باشد و بی اختیار دست ها به یاری بشتابد تا در خلوتگاه دل اشکها با حرکت سینه تداوم یابد و دستها ناگهان به آسمان پر رمز و راز گشوده شود و لبها نجواگر خدایا خدایا ایاک نعبد و ایاک نستعین و الحمدوا... باشند. خدایا گر نبود لطف، رحمت و هدایت تو خود را در این بوستان نمی یافتم ونمی دانستم این چنین.

      می گویند مخلوقات عالم در مواقعی که نیازمند هستند از عمق وجود و از مرکزی ترین نقطه دید خود به طرف مقابل می نگرند و معرف نیاز خود می شوند گویی مقابل او نیاز او را می بیند راستی در مقام تعلیم و تربیت این معلم است می فهمد که نگاه فرزندان معصوم چه پیامی و نیازی را مطرح می سازند. پیام آنها مهر و محبت به مقام دوست داشتنی معلمان خویش است و نیاز آنها در هم آمیختن باورها، دانستنی ها و ذهنیت های خود با معلمان خویش است. آنجا که شاهد بر تأیید علوم خویش باشند. نظاره گر این صحنه های با عظمت با پرواز شادمانه ی روح و روان فرزندان، معلم است آیا همتایی در بین مسئولیت ها جزء این است که به این مقام معنوی و حیات علمی و تربیتی و ... دست یابد؟

       دست توانای معلم به هنگام اوج فکر، علم و دانش فراگیرانش مددکار دستان آنهاست و چشمان او با مهر و محبت چشم های همه ی عزیزانش را در صحن تعلیم و تربیت می پاید این جا را باید نگریست و بر صاحبان این مقام معنوی و الهی آفرین و تبریک گفت و این یک اشاره است و یک قطره و بس.

معرفی و تعریف مقام معلمی را باید در کلام گهربار حضرت امام رضوان الله تعالی علیه جستجو کرد که می فرمایند نقش معلم در جامعه نقش انبیاست و آنجا که رهبر فرزانه ی مان می فرمایند چشم انداز آینده ی کشور به دست توانای معلمان ترسیم

می شود.